- Obróbka ścierne strumieniowa
- Obróbka chemiczna materiału
- obróbka cieplna metali
- Obróbka cieplna mięsa
- Obróbka cieplna stali
- obróbka cyfrowego video
- Obróbka filmów cyfrowych
- Obróbka filmu DVD
- Obróbka i konwersja video
- obróbką płyt wiórowych
- obróbka plastyczna metali
- Obróbka plastyczna na gorąco
- Obróbka plików dźwiękowych
- obróbka plików midi
- obróbka plików mp3
- cykl szczepien u szczeniaka
- wwwpowiat zuromin pl
- praca w anglii informatyk 6
- mecz polska irlandia w pubie na magdalen street
- alfredo palacio
- czy trzymac cytryny w lodowce
- cd key do simtractor v4
- dj viper one with the beat
- juanes la cmisa negra
Widzisz posty znalezione dla frazy: Obróbka komina
Temat: obrobki dachowe pl->pl (docelowo cs)
Witam,
mam teraz troche o rynnach i dachach. W katalogu towarow sa takie rzeczy
jak "obróbki" (obróbki dachowe) i jakos nie rozumiem, co konkretnie sie
tym mysli.
Zatrudnilem googla i znalazlem sporo stron, gdzie sa "obróbki" lub jest
"obróbka (dachowa)", ale nie znalazlem definicji, co obróbką jest, a co
juz nie.
Np. tu jest "obróbka deski stalowa" w towarzystwie innych blach:
http://www.bat.pl/index.php?id_page=katalog&strona=4&id_f=28&depth=3
Tu sa "elementy do obróbki dachowej", co oznaczaloby, ze to jest cos, co
trzeba jeszcze poddac procesowi obrobienia:
http://www.ambit.gda.pl/Rynny-Metalowe/Plannja-Siba.html
Tu chyba jest wyliczenie, co nalezy do obrobek dachowych:
http://abito.pl/akcesoria_dachowe/obrobki_dakarskie
# pasy podrynnowe,
# pasy nadrynnowe,
# rynny koszowe,
# obróbki kominów,
# wiatrówki,
# obróbki przyścienne
# parapety
Czy to wiec znaczy "blaszane elementy od okrycia innych elementow
dachowych"? Cos jak "obudowa"? "Oblaszenie"?
Ludek
Temat: Montarz blachodachówki - cena?
Czacha <przelo@NOSPAM.gazeta.plnapisał(a):
ja zapłaciłem 8 000 pln za robocizne ale za całość , razem z wieźbą , dach
170 m2 dwuspadowy ,w cenie obróbki kominów , montaż czterech okien
dachowych-małopolska.
seb
Za Dachówkę czy blachodachówkę? :-) A możesz wysłać mi na priv-a
(mariusz-@gazeta.pl) namiary na tą ekipę?
Pozdr,
Mariusz
Temat: Prosba o szacunkowa ocene
.Hm, czyli w sumie 20k pln. No to ja mam za 12k pln Jestem z nimi
codziennie (bo to moi kumple), bacznie obserwuje i wszystko poki co
perfekt, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony :) 10 lat doswiadczenia
na przeroznych dachach, jakies kursy i szkolenia zrobily swoje :-)
Mowia, ze chca teraz uderzyc na Czechy ale ja to bym na ich miejscu
uderzyl kawalek dalej w Polske i troche zwiekszyl ceny :-)
Pozwoliłem sobie przesłac linki do twojego dachu "moim" wykonawcom. Mam więc
dane z puierwszej ręki. Więżbe zrobili by taniej jak podałem wcześniej ale
za dachówki nie wzieliby mniej jak 40pln/mkw. Jednak w cenie ofoliofanie,
ołatowanie, montaż okien rynien obróbki kominów itp pierdoły. Czyli Twoja
cena jest super.
Jednak najbardziej podobali mi się goście którzy za robocizne stanu surowego
niewielkiego w sumie blizniaka chcieli 140tys(post z przed kilku tygodni).
Różnice w cenach robocizny są ogromne. Znajoma budująca podobny domek jak
mój tylko na drugim końcu miasta za stan surowy(robocizna) zapłaciła
65tysiecy a ja 29tysiecy. Niektórzy budowlańcy jak widać potrafią czesać z
kasy mniej zorientowanych klientów.;)))
Temat: Prosba o szacunkowa ocene
On 2 Lut, 10:28, "Kris" <kszysztofcWy@wp.plwrote:
[...]
Pozwoliłem sobie przesłac linki do twojego dachu "moim" wykonawcom. Mam więc
dane z puierwszej ręki. Więżbe zrobili by  taniej jak podałem wcześniej ale
:-)
za dachówki nie wzieliby mniej jak 40pln/mkw. Jednak w cenie ofoliofanie,
ołatowanie, montaż okien rynien obróbki kominów itp pierdoły. Czyli Twoja
cena jest super.
Ja mam cene 45 pln / m2 na gotowo wszystko (z wiezba lacznie). Mam
jeszcze 2-3 ekipy, co robia za 40-42 pln, tez od lat.. ale wzialem
kumpla, bo przynajmniej pogadac przy robocie mozna, duzo sie tez
nowosci naucze, bo wszystko wytlumaczy :-) Inny wykonawca by mnie
pogonil ;D
Jednak najbardziej podobali mi się goście którzy za robocizne stanu surowego
niewielkiego w sumie blizniaka chcieli 140tys(post z przed kilku tygodni).
Różnice w cenach robocizny są ogromne. Znajoma budująca podobny domek jak
mój tylko na drugim końcu miasta za stan surowy(robocizna) zapłaciła
65tysiecy a ja 29tysiecy. Niektórzy budowlańcy jak widać potrafią czesać z
kasy mniej zorientowanych klientów.;)))
Obok mnie tez dwa domy buduje sasiadom firma i identyczna cena - 65
tys za robocizne stanu surowego (po dach). Ja wybulilem ok 25-26k,
przy czym moja chaupa w porownaniu do ich to zamek :D No ale pracy
wlasnej mase :)
pozdr.
Temat: szpara w dachu - dachówka ceramiczna - czym uszczelnić?
W Mon, 19 Nov 2007 22:13:12 +0100, Magda <madzi@gazeta.plnapisal:
Kudlaty pisze:
| Jesli platy dachu przecinaja sie miedzy soba to jest naprawde super
| problem. Generalnie blad budowlany. Dach od garazu jego krawedz przy
| rynnie powinna byc nizej niz krawedz dachu o kacie 45 sstopni.
| Pojecia nie mam jakby to rozwiazac, walnij pare fotek i umiesc w
| fotosiku, to zobaczymy.
Podaje link: http://tnij.org/ahjm
takie jakie mialam, w powiekszeniu na 1,5,6 widac - co tam narobili (nie
komentuje nawet niedomknietych dachowek :( Pomyslalam jeszcze o
wakaflexie tez, ew. o wykonczeniu jak blacha (ale nie byloby to
piekne...) a moze termopian?
Magda
Ciezka sprawa. Musisz poeksperymentowac i oszlifowac dachowke tak aby
dachowki gorne nie lezaly na dolnych . Szczeze mowiac szelina powinna
byc wieksza tak aby woda splywajac z polaci 45 stopni urywala sie i
kapala na 30 stopni. W szczelinie miezy tymi katami powinna byc
obrobka blacharska aby Woda nie byla wciskana w ta nieszczelnosc przez
wiatr.
Z tego co widze to raczej zmienilas projekt po swojemu.
Tematem bardziej stresujacym tematem jest obrobka komina na tym
zalamaniu.
Temat: szpara w dachu - dachówka ceramiczna - czym uszczelnić?
Kudlaty pisze:
Ciezka sprawa. Musisz poeksperymentowac i oszlifowac dachowke tak aby
dachowki gorne nie lezaly na dolnych . Szczeze mowiac szelina powinna
byc wieksza tak aby woda splywajac z polaci 45 stopni urywala sie i
kapala na 30 stopni. W szczelinie miezy tymi katami powinna byc
obrobka blacharska aby Woda nie byla wciskana w ta nieszczelnosc przez
wiatr.
Z tego co widze to raczej zmienilas projekt po swojemu.
Tematem bardziej stresujacym tematem jest obrobka komina na tym
zalamaniu.
Obrobka komina jest na szczescie juz poprawiona przez blacharza i to
dosc solidnie, nie mam jednak zdjec. Nie podjal sie on jednak poprawy
tego laczenia dom-garaż... jezeli chodzi o dach - to projekt nie byl
zmieniany.
Magda
Temat: Znowu cieknacy komin
clark napisał(a):
| A ja napisalem pare postow na ten temat i nie chodzilo o przeciek
| wewnatrz komina ;o)
ok
napisz mi czy w przypadku foli chodzi o te pokrywajaca dach czy moze o
tasme uzyta do obrobki komina amoze jeszcze inna?
O te pokrywajaca dach.
W wiekszosci mi znanych problemow z przeciekajacym kominem (prawie
wszyscy to maja :o) u siebie i u znajomych to problemem jest wlasnie
folia a nie obrobka blacharska.
Chyba, ze dekarz to byl kompletny partacz.
BR
Igus'
Temat: hydromasaz
Witam wszystkich,
Jako ze pogoda pozwala zaczynam w przyszlym tygodniu klasc dachowke (BRAAS)
Chcialem zasiegnac waszej porady jesli chodzi o wybor materialu uzytego do
obrobki w koszach i przy kominie. Oczywiscie dekarz ma swoje propozycje ale
jak wiadomo czasem nasi fachowcy proponuja to co jest im najlatwiej zrobic a
nie to co jest najlepsze dla nas przyszlych uzytkownikow. A wiec co byscie mi
zaproponowali jako najrozsadniejszy wybor do dachowki betonowej Braas. Dekarz
proponuje tasmy plastikowe - chyba nawet Braas proponuje takie do obrobki
komina (przykrecane listwa i potem uszczelnione polaczenie) i taka sama lub
podobna tasme do koszy. Zastanawialem sie nad blacha ale blacha cynkowa
(powiedzmy ze lutowania a nie na zakldake) nie bedzie zbyt pieknym widokiem
przy kominie i w koszach biorac pod uwage ciemny kolor dachowki. Ew. moglaby
byc miedz ona by jeszcze jakos pasowala ale to sa juz chyba naprawde duze
koszty materialowe.. Prosze o jakies sugestie pod wzgledem przede wszystkim
praktycznym a wiec wytrzymalosci takiej obrobki no i mimo wszystko w
nawiazaniu do wydatku... Teoretycznie plastik nie rdzewieje ani nie przecieke
wiec moze te tasmy plastikowe to jest jakies rozwiazanie?
Nie mogacy sie zdecydowac
AREK
-------------------R--E--K--L--A--M--A-----------------------
Zwyciezcy i przegrani, nadzieje, sukcesy, porazki i kiksy.
INTERIA.PL prezentuje Pierwszy Internetowy Plebiscyt Sportowy
Zaglosuj i wygraj! http://sport.interia.pl/id/stat/plebiscyt
Temat: Dachówka
czaja napisał(a):
1. BRAAS Lumino lub cisar?
2. EURONIT?
3. IBF?
a ta firma jeszcze jest cos ostatnio słyszałem, że ktoś wykupił
4. UNIBET?
Ja niedawno położyłem PRO-DACH (20PLN/m2 podstawowej, za 140m2
czterospadowgo dachu ze sporym daszkiem nad drzwiami (projekt LIPOWO -
zdjęcia na www.melwin.friko.pl) - 10000 PLN razem z blachą koszową,
podgąsiorową, stopniem i ławką kominiarską i blachą do obróbki komina),
polecam, nie jest idealna jak każda betonówka, jednak znam wytrzymałość
dachówek betonowych bo naprzeciw stoi poniemiecki dom z dachówką
betonową chyba stuletnią co prawda farba zeszła ale dalej nie cieknie. A
przecież wtedy była inna technologia i inne farby. Pozatym betonowa ma
powtarzalność kształtu i bardzo dobrą cenę. Ostatnio znajomy kładł
robena i klął strasznie jak musiał wyrzucić chyba z 2 palety bo były krzywe.
Temat: Budowa stan surowy
| 15 tyś za dach to chyba dwuspadowy, a reszta to ściany a fundamenty
kanalizację , posadzka strop kominy wieńce i kilka innych elementów to co
za free?
45zł to mozliwa do uzyskania cena za mkw dachu w tym więźba, łaty kontrłaty
folia dachówka, okna dachowe,obróbka kominów, rynny itp.
Temat: komin padł po 48 godzinach
Witam!
Sytuacja wygląda następująco:
- budowa w trakcie - obecnie stan surowy zamknięty
- nieustająco padający deszcz od 48 godzin
- komin systemowy Schidel rondo plus
- pokrycie dachu dachowka Braas
- obrobka komina rowniez Braas
- ponad powierzchnią dachu komin obłożony płytkami
to tyle danych a efekt jest taki ze przez prawie 2 lata nic szczegolnego sie
nie dzialo, nic szczegolnego nie dzialo sie rownież podczas wielkich ulew
Niestety komin padł na kolana przed wodą po 2 dniach wcale nie intensywnego
ale ciągłego deszczu.
Cały komin na poddaszu jest wilgotny wygląda tak jakby woda przesiąkła
fugami miedzy kafelkami dostała się do "właściwego bloczka kominowego" i tak
przesiąka dalej w dół. A już miałem kłaść tynki wewnątrz
Ktoś ma pomysł co z tym fantem zrobić?
Jakiś preparat do "zalakierowania" powierzcni kafelek i fug ponad dachem
żeby woda po nim spływała a nie wsiąkała ?
Jakieś inne sugestie ? A może inne koncepcje. Każda rada będzie dobra bo nie
wiem zupełnie co robić
Pozdrawiam
Robert
Przejrzyj resztę postów
Temat: komin padł po 48 godzinach
Ja mam podobnie tyle, że komin tradycyjny. W moim wypadku problem polega
prawdopodobnie na źle zrobionej spoinie, u ciebie raczej tak nie jest.
Stawiałbym na obróbkę komina. Nie wiem jak to jest rozwiązane w
systemowych - masz wcięcie w ścianę komina, w które wchodzi blacha?
Robert
Temat: komin padł po 48 godzinach
Użytkownik rpm <r@autograf.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c3ujfg$kh@opal.futuro.pl...
Ja mam podobnie tyle, że komin tradycyjny. W moim wypadku problem polega
prawdopodobnie na źle zrobionej spoinie, u ciebie raczej tak nie jest.
Stawiałbym na obróbkę komina. Nie wiem jak to jest rozwiązane w
systemowych - masz wcięcie w ścianę komina, w które wchodzi blacha?
Nie mam wcięcia bo technologia obróbki komina Braasa takiej nie przewiduje
Temat: Wycena dachu
wolim wrote:
Niezależnie od tego, czy to ma być cena z ciesielką, czy jedynie za
samo pokrycie, jest drogo. Nawet bardzo drogo.
Normalnie trzeba liczyć jakieś 60-65 złotych (kompleksowo: wywiązka +
pokrycie) za metr kwadratowy. Ty masz 165 metrów, więc wychodzi ok.
10 000 zł.
Ja za robocizne (200 metrów) za dość skomplikowany dach zapłaciłem
4500 zł za ciesielkę i 8000 zł za pokrycie (z 6 oknami, obróbkami i
rynnami). Czyli razem 12500 zł. Ty masz bardzo prosty dach, więc
powinno wyjść dużo taniej.
no właśnie ja płaciłem 70 zeta za m2 z nadbitką, izolacją ze styropianu
pełną blacharką i orynnowaniem obróbką kominów i dwoma oknami dachowymi.
Temat: dachówki skrajne - czy ?
<" <IDM-SERVICE" <usenetu@dom.idealny.plwrote in message
Witam
Koniecznie system - czyli dachówka skrajna i inne systemowe. Eliminujesz
w ten sposób wszelkie obróbki blacharskie.
Widziałeś ty z bliska jakiś dach? Dachówka skrajna nie eliminuje obróbek
blacharskich, a nawet nie powinna. Ponadto są jeszcze takie drobiazgi jak
kosze, pasy nadrynnowe, obróbki kominów etc, etc. - wszystko z blachy lub
taśmy plisowanej.
Zaletą dachówek skrajnych jest uroda i elegancja wykończenia skraju dachu.
Można z nich zrezygnować a sposobów na to jest kilka. Ja nie zrezygnowałem i
mam, chociaż były drogie
T.
Temat: z czego dach
Witam
Marek masz rację nie ma to jak ceramika
Ja akurat po przeanalizowaniu kosztów zdecydowałem sie na dachówkę cementową
IBF. Polecam jednak ceramikę jeśli Cie stać. Cementowa też dobra.
I polecam porozglądac się conajmniej u kilku przedstawicieli, rynek obecnie
leży mają mało zamówień więc walczą o klienta. I żądaj za każdym razem przy
wyliczaniu kosztów dachu nie tylko podania ceny całkowitej ale wyliczenia
poszczególnych elementów wykończenia. W sumie dachówka podstawowa wychodzi w
podobnej cenie do blachodachówki, natomiast cenę podbijają dodatki: dachówki
skrajne, gąsiory, kosze, obróbki kominów.
Pozdrawiam i życze powodzenia. Sam kładę dach i mam niesamowitą frajdę widząc
jak mój dom staje się taki ładny.
Przejrzyj resztę postów
Temat: przeciekający dach
Użytkownik "Magdalena Gierlotka" <Magdalena.Gierlo@comarch.plnapisał w
wiadomości
| deskowanie z papą ? i nie cieknie ?
| musze pogonić moich "fachowców"
Gon gon. Przeciez jakis czas temu dachy najczesciej byly takie. Trzeba to
tylko dobrze polepikowac i obrobic wszelkie kominy i inne 'wypustki'. Ale
to
tez nie jest straszna filozofia. Jesli tylko sama papa nie jest jakims
dziadostwem (teraz niestety dziadostwo moze chyba trafic sie wszedzie:( ),
to nie ma prawa przeciekac.
Pozdrawiam
Magda
U mnie dach pełne deskowanie + papa bez żadnych lepików wytrzymał prawie rok
( w tym zimę) i nic nie przeciekało, dach skomplikowany jak 150 i trzy
kominy. Przy kominach tuż nad deskowaniem miałem zrobione wypusty z cegły po
kilka centymetrów i pod to podłożoną papę, kolejny wypust z dodatkowym
wcięciem na obróbkę jest na wysokości dachówki. W takim układzie jak nawet
za x lat zacznie szwankować obróbka komina nie ma prawa przeciekać.
Pozdrawiam
Paweł
Temat: wieźba dachowa
Szanowny (-a) "Greg" <gre@interia.plwystukał (-a) takie coś:
ile kosztuje wykonanie więźby dachowej , jętkowej oraz pokrycia dachu
dwuspadzistego z dwoma wykuszami .Pokrycie z dachowki ceramicznej .
Wroclaw, XII'2000, ekipa gorali z Nowego Sacza, 45 zl/m2 (wiezba, tyvek,
rynny, obrobki komina, dachowki). Trwalo 2 tygodnie (z krotkimi
przerwami), dach przeszedl probe sniegu, obecnie przechodzi probe
deszczu. Jest OK.
JaS
Temat: wieźba dachowa
Szanowny (-a) "Greg" <gre@interia.plwystukał (-a) takie coś:
| ile kosztuje wykonanie więźby dachowej , jętkowej oraz pokrycia  dachu
| dwuspadzistego z dwoma wykuszami .Pokrycie z dachowki ceramicznej .
Wroclaw, XII'2000, ekipa gorali z Nowego Sacza, 45 zl/m2 (wiezba, tyvek,
rynny, obrobki komina, dachowki). Trwalo 2 tygodnie (z krotkimi
przerwami), dach przeszedl probe sniegu, obecnie przechodzi probe
deszczu. Jest OK.
JaS
Czy moglbys podac namiary? Wlasnie jestem na etapie poszukiwania
dobrej "dachowej" ekipy na tegoroczne lato (Wroclaw).
Darek
Temat: Plamy na kominie - problem
| Zamiast wstawiać wkłady itp czy nie lepiej zacząć palić suchym drewnem?
rownie dobrze to moze byc duzy otwor kominowy i lejacysie deszcz do srodka
Jeśli chodzi o mnie to początkowo podejrzewałem że przyczyną jest
niedokładnie wykonana obróbka komina, następnie właśnie deszcz wpadający
górą. Jednak po dokładnym uszczelnieniu już i tak szczelnej obróbki i
założeniu od góry na cały komin blachy i strażaka okazało się że przyczyna
leży prawdopodobnie po stronie niestarannego wykonania komina wewnątrz.
Teraz chcę zrobić wszystko co jest możliwe żeby problem wyeliminować tzn.
wkład w komin i palenie suchym drewnem. Mam tylko pewne wątpliwości co do
sposobu zabezpieczenia ścian zewnętrznych przed wychodzeniem tych plam, a
nie chciałbym narobić się na marne.
W tej chwili pomieszczenia z kominem są niewykończone, więc mogę zrobić
wszystko, a po wykończeniu jakoś sobie nie wyobrażam skuwania tynku, czy
ewentualnie demontażu płyt gipsowych.
Paweł
Temat: Robocizna dachu
| łódzkie : 45 zł dach + 20 zł więźba
drogo - wczoraj rozmawialem z fachowcami z okoli Wielunia - czyli w miarę
blisko Ciebie
15zł więźba
20zł dachówka
pozdrawiam
P.
"fachowcami" ?? może , ale podałem Ci normalne ceny średnie łódzkie .
Pytanie drugie czy to dach na "gotowo" ? Czy później się okazuje , że za
obróbkę komina , pasy pod i dorynnowe , okna , wiatrownice etc., etc. -
płacisz dodatkowo ???
Temat: Robocizna dachu
"fachowcami" ?? może , ale podałem Ci normalne ceny średnie łódzkie .
Pytanie drugie czy to dach na "gotowo" ? Czy później się okazuje , że za
obróbkę komina , pasy pod i dorynnowe , okna , wiatrownice etc., etc. -
płacisz dodatkowo ???
Na gotowo z rynnami i obróbkami. Dachowiec z polecenia. Za wstawieni okna
dachowego 100zł.
Temat: Jaka dachowka?
Cześć,
Mam podobny dach do pokrycia dachowka ew. balchodachowka.
Mozesz zdradzic ile kosztowala cie calosc dachu Robena ???
Pozdr
Zenek
20000zł w tym : dachówka, gąsiory - ROBEN (13800zł), kratki wentylacyjne
kalenicy, grzebień okapu, taśmy do obróbki kominów WAKAFLEX (BRAAS), taśma
pod kalenice ukośną, uchwyty łaty kalenicy, blacha do obróbek, transport
(800zł).
Dom - http://www.studio-atrium.com.pl/projekt.php?pid=51&cat=2 + cztery
lukarny
Best Regards
or/lub
Pozdrawiam Wojtek
Temat: Jaka blacha na obróbkę komina?
Witam,
No właśnie, jaką blachę wybrać. Chciałbym, żeby było trwałe, ale nie chcę
przepłacać.
Potrzebuję tego niewiele, bo ok 2m2, ale jak sprawdziłem to np.
blacha miedziana (0.57mm) kosztuje ok 198 złotych
blacha cynkowa (0.55mm) kosztuje ok 99 złotych
jest jeszcze blacha cynkowo-tytanowa(czy jakoś tak się to nazywa) i jej ceny
nie znam.
blachy ocynkowanej nie biorę nawet pod uwagę, bo jak widzę jej obecną
jakość, to mnie trafia szlag. Kiedyć blacha ocynkowana mogła poleżeć i 20
lat (mam taką na altance w ogródku) i nic nie było widać, żeby rdzewiała a
obecne blachy....
szkoda gadać.
Jak widać ceny są różne, poradźcie co wybrać....
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam
Adam
Przejrzyj resztę postów
Temat: Jaka blacha na obróbkę komina?
Adam napisał(a):
Witam,
No właśnie, jaką blachę wybrać. Chciałbym, żeby było trwałe, ale nie chcę
przepłacać.
Potrzebuję tego niewiele, bo ok 2m2, ale jak sprawdziłem to np.
blacha miedziana (0.57mm) kosztuje ok 198 złotych
Bezwzglednie najlepszy wybor. Tyle ze cena cos przesadzona. Ja kupowalem
miedziana po ok. 60PLN/m2 (dokladnie nie wiem ile, bo kupowalem na kg).
Masz gwarancje na 100 lat, a jak mieszkasz z dala od ciezkiego przemyslu to
nawet na 300 :).
Wazne tylko zeby wziac dobrego blacharza, takiego ktory specjalizuje sie w
miedzi. Obrobka komina przez drogiego speca to ok. 200-250PLN, ale powinien
to zrobic bez lutowania - to podobno najslabszy element w obrobce.
Oblutowywac mozna tylko gwozdzie ktorymi ta blache sie montuje - polaczenia
powinne byc podwojnie zagniatane a tam gdzie sie nie da pojedynczo.
Nie pozwol montowac niczego na stalowe elementy - niektorzy spece od blachy
znaja tylko jeden element montazowy - ocynkowane wkrety do blachy z gumowymi
podkladkami - takich od raz trzeba wyrzucic.
Blache wokol komina da sie zrobic tak zeby nie robic w niej zadnej dziury.
Jak spec jest slabszy to mozna mu pozwolic na dziurki przy samej krawedzi,
ale na nic wiecej.
JT.
Temat: Uszczelnienie obrrobki komina
Witam
Mam taki problem - zrobione obrobki kominow blacha. Blacha nie jest
wcinana w komin tylko jej gorna krawedz jest podgieta w jego strone i
polaczenie komon-blacha jest uszczelnione silikonem. Ta gorna krawedz
blachy idzie rownolegle do powierzchni dachu a nie spoiny miedzy
ceglami. Ostatnio gdy dosc ostro padal deszcz zauwazylem ze silikon
nie uszczelnia tego za dobrze i woda scieka po kominach. Czym mozna by
uszczelnic te obrobke blacharska, czy mozna by zastosowac jakis srodek
w stylu silikonu czy kupic np. wakaflex (ale on i tak sie dobrze nie
polaczy z kominem - z cegla pewnie sie polaczy ale na fugach nie
bedzie szczelny). Chcialbym uniknac jakis wiekszych robot na dachu w
stylu nacinania komina i wkladania tam obrobki.
Jeszcze mam czas, bo ocieplal bede dopiero w zimie.
Pozdrawiam
Dlugi
Temat: Jaka cegła na komin?
Dnia Tue, 9 Apr 2002 12:05:54 +0200, "Boni Sulkowski"
<bsulk@danfoss.plwklepal(a):
| Myslisz ze tylko tyle? Ja na 3 kominy kupilem 2 palety - zostalo cos
| kolo 100szt.
2 palety klinkieru na górę kominów? No to gdzieś ok 800 cegieł, różnica
ok 0.5 na sztuce, aj, waj, 400 złotych (a nie każdy ma 3 kominy, np ja
mam w projekcie 1szt ;-)
Nie pamietam juz teraz cen, jednak wychodzilo na tyle duzo ze
zdecydowalem sie na kratowke. A czy 400zl to duzo? - cegielka do
cegielki.... :-)
| Od gory komin nakryty czapa z plytki betonowej wylewanej na kominie z
| okapami 5cm, w otworach wentylacyjnych (wyjscia na bok) cegla tworzaca
| dolna krawedz dziury ma pozalewane Atlasem (nie pamietam juz jakim :-(
Zapomnialem dodac ze ta czapka jest jeszcze obita blacha pod kolor
cegly
Może wystarczy, żeby kratówka nie złapała wody, ale jednak ja u siebie
nie będę eksperymentował dla 200zł, nie stać mnie na poprawianie komina,
jak po roku czy dwu cos będzie nie tak.
3 rok stoi i jest ok. Czeka mnie tylko poprawka obrobek komina przy
blachodachowce.
Pozdrawiam
Dlugi
Temat: Ile kosztuje robocizna wykonania dachu
Okolice Wrocławia:
postawienie więźby dachowej, folia, kontrłaty i łaty , położenie dachówki,
obróbka kominów, brak okien połaciowych, jeden mały kosz ze względu na
daszek nad wejściem, postawienie wiaty, montaż rynien i wszelkiego
opierzenia blachą krokwi, miejscowe malowanie za rynnami - 30 zł/m2. U mnie
ok 260 m2. Robota zrobiona jeszcze nie zapłacona. Oczywiście na szaro.
Rem
| Więźba ,ułożenie dachówki,rynny 180m całość 9000zł.
Więźba- 300, dachówka 200
300 m2 dachu.
Fajne macie te ceny, z księżyca. Możemy się policytować. Absurd dojdzie do
tego co
napisałem.
Pewnie zaraz też ktoś napisze, że kosztowało go to kosztowało 7x 10zł
(siedem dni w
tygodniu obiad dla wujka).
To była ironia. A teraz proszę o ceny realne z ewentualnym podaniem
regionu.
Grzegorz
PS
Przepraszam, ale po ostatnich wyliczeniach ile to kto płacił za płot z
podmurówką, to mam
niestety dość cyniczne podejście do podawanych tutaj cen. Papier wszystko
przyjmie.
Temat: Ile kosztuje robocizna wykonania dachu
Witam !!!
Chce się zorientowac ile kosztuje robocizna wykonania dachu - a mianowicie
:
wykonanie więźby dachowej, pokrycie folią, ułożenie dachówki, obróbki
blacharskie , wymurowanie kominów z cegły klinkierowej ponad połacią
dachu.
Pozdrawiam
Piotr Jarosz
Jezeli chodzi o pokrycie dachowe, gdyz tego nie wykonywal mi murarz to
dobrze jest przejsc sie do firmy sprzedajacej material ( dachowke, bleche,
itp) i poprosic ich o oferte. To nic nie kosztuje, a ceny porownasz sobie w
swojej okolicy.
U mnie wg oferty ( robie to za kilka tygodni)
dach 10 PLN za m2
pas podrynnowy, pas nadrynnowy, gasior, kosz, wiatrowka, obrobka swietlika,
rynna i rura spustowa 10 PLN/mb
obrobka komina, okno polaciowe, wylaz 100 PLN/mb
Dach w ksztalcie litery L, wraz z dwiema lukarnami.
W cene dachu wliczone bicie lat, kontrlat i folii. Okolice Nieporętu k. W-wy
Za więzbe i kominy ( 3 sztuki - 1 - kwasowka+3 went ( wklady). 2- 2 -wentyl.
( 1 wklad), 3- 1 wentyl( wklad) wkalda zapel). Komin wysokosci 1 7.70 m i
dwa po 7.15 biora 3200 PLN ( ale to nie jest firma)
mateo
Temat: Przeciekający komin z dziurawki klinkierowej (ponownie)
| Witam!
| Czytałem, że podobne problemy były poruszane na liście. Interesuje
mnie,
| czy komuś udało się go rozwiązać.
| W skrócie: górę kominów mam wykonaną z dziurawki klinkierowej łączonej na
| zaprawę. Zaprawa zaczęła się wykruszać i odsłoniła dziury którymi podczas
| deszczu w dół płynie woda i wypływa już na ścianie.
| Podobno trzeba tą zaprawę wydłubać dokąd się da i czymś komin zafugować.
| Tylko czym, tak aby to było trwałe i nie zaczęło sie wykruszać za rok lub
dwa?
zrob prawidlowa obrobke komina tzn daszek wystajacy min 10 cm wkolo komina
i
bedzie ok
Na jakiej długości tego komina?
Pozdrowienia
AK
Temat: Przeciekający komin z dziurawki klinkierowej (ponownie)
zrob prawidlowa obrobke komina tzn daszek wystajacy min 10 cm wkolo komina
i
bedzie ok
pozdro:)
Obróbkę komina najlepiej zrobić z blachy co najmniej 0,8 mm (aluminium lub
miedź)
Będzie na wieki wieków :). Arkusz blachy aluminowej (2*1m) ostatnio
kupowałem po 80 zł.( sprzedają na kilo)
Temat: Przeciekający komin z dziurawki klinkierowej (ponownie)
zrob prawidlowa obrobke komina tzn daszek wystajacy min 10 cm wkolo komina i
bedzie ok
Ale jeśli to nie byłaby klinkierówka-kratówka tylko pełna cegła, to wykonanie
takiej czapki betonowej na komin chyba nie jest konieczne ?
Pozdrawiam
e-kran
Temat: co pod dachówkę - folia/papa
Hej!
Był niedawno spory wątek o foliach dachowych, to juz sporo wiem. Ale
nadal pozostaje dylemat, może jednak zrobić pełne deskowanie. Koszty
większe, ale to na razie pomijam. Jakie są praktycznie różnice. Co jest
lepsze pod dachówkę ceramiczną i dlaczego?
Jełśi robi się pełne deskowanie, to czy deski przybija się jedna przy
drugiej na styk, czy z jakimś odstępem np. 5-10 cm?
Osobiście jeżeli już bym deskował, nie dawał bym za cholerę dachówki.
Zdecydowanie wolałbym gont.
Przewagi gontu nad dachówka:
1) Cena
2) Lekkość - obciążenie dla dachu
3) Łatwośc obróbek (wszelakich włazów, obróbek komina)
4) Możliwość chodzenia (szczególnie ważne w zimie, gdu np. trzeba strącić
zwały i sople, lub zainstalowanie np anteny na dachu, albo zasilikonować co
5 lat obróbki koło komina)
5) Łatwość montażu i demontażu.
5) Przy zadeskowaniu i zapapowaniu, i dobrych obróbkach (najlepiej
miedzianych) praktycznie 50 lat spokoju.
6) Nie ma problemu ubitych dachówek, a wszelkie remonty to pryscz...
Cięzki wybór: wygląd kontra praktyczność....
P.S. Jescze jedno WAŻNE zdanie: gont można stosować TYLKO od pewnego kąta
nachylenia dachu
Temat: co pod dachówkę - folia/papa
Osobiście jeżeli już bym deskował, nie dawał bym za cholerę dachówki.
Zdecydowanie wolałbym gont.
Przewagi gontu nad dachówka:
1) Cena
2) Lekkość - obciążenie dla dachu
3) Łatwośc obróbek (wszelakich włazów, obróbek komina)
4) Możliwość chodzenia (szczególnie ważne w zimie, gdu np. trzeba strącić
zwały i sople, lub zainstalowanie np anteny na dachu, albo zasilikonować co
5 lat obróbki koło komina)
5) Łatwość montażu i demontażu.
5) Przy zadeskowaniu i zapapowaniu, i dobrych obróbkach (najlepiej
miedzianych) praktycznie 50 lat spokoju.
6) Nie ma problemu ubitych dachówek, a wszelkie remonty to pryscz...
...o jakim goncie mówisz? naturalnym?
M.A.K.
Temat: co pod dachówkę - folia/papa
| Osobiście jeżeli już bym deskował, nie dawał bym za cholerę dachówki.
| Zdecydowanie wolałbym gont.
| Przewagi gontu nad dachówka:
| 1) Cena
| 2) Lekkość - obciążenie dla dachu
| 3) Łatwośc obróbek (wszelakich włazów, obróbek komina)
| 4) Możliwość chodzenia (szczególnie ważne w zimie, gdu np. trzeba
strącić
| zwały i sople, lub zainstalowanie np anteny na dachu, albo zasilikonować
co
| 5 lat obróbki koło komina)
| 5) Łatwość montażu i demontażu.
| 5) Przy zadeskowaniu i zapapowaniu, i dobrych obróbkach (najlepiej
| miedzianych) praktycznie 50 lat spokoju.
| 6) Nie ma problemu ubitych dachówek, a wszelkie remonty to pryscz...
...o jakim goncie mówisz? naturalnym?
Mówię o goncie bitumicznym.
Temat: co pod dachówkę - folia/papa
Żeby go dobrze położyć trzeba
robić twarde poszycie ze sklejki wodoodpornej.
Na dechach się marszczy
A tam się marszczy......jakie tam sklejki, na deski się ładuje, później
porządna papa ze zbrojeniem, gont.... i wszystko gra.....
Generalnie taki sam gniot jak
domki kanadyjskie
Swego czasu gdy parałem się dekarstwem pokrylismy wiele budynków gontem, i
ich właścicieleI od 15 lat.....
może raz lub dwa razy na rok wyjdą na dach pozmiatać liście, tudzież
poprawić silikonowanie obróbek komina.
Ot cała obsługa.
A jak im się znudzi kolor gontu to zmienią sobie na nowy....za 20
lat.....bezproblemowo.
Jak dla mnie rewalacja. Dach tani solidny, bez jakichkolwiek kłopotów
obsługowych typu pęknięte dachówki,
pourywane gąsiory od wiatru na kalenicy, lub rdzewiejąca blacha dachowkowa
przy kominach...
Ale to tylko moje skromne zdanie, wybór należy do inwestora....
Temat: Jakich błędów nie uniknąłeś budując? - jeszcze raz proszę o wypowiedzi
- folia dachowa położona luźno bez napinania łopoczaca teraz na wietrze
Z tego co wiem nie napina się folii dachowej (aby zciekająca woda nie
wnikała w łaty).
- krzywo wykonane obróbki wiatrownicowe, przeciekająca obróbka komina
Obróbka komina u mnie też była poprawiana - ze względu na brak podcięcia na
blachę
była uszczelniana siliconem.
Teraz dopiero rozumiem dlaczego dach ten był gotów w tydzień, a u mnie
inny
cieśla robił prostszą konstrukcję prawie trzy tygodnie.
Mój dach (prosty dwuspadowy) był robiony w 4 dni (sama konstrukcja) i 4 dni
łaty
folia i blacha. Było to do zrobienia, ale niedokładność nie wynikała z
pośpiechu
tylko niechlujstwa - jeśli cieśla przybija grubą krokiew do murłaty i ona
się skrzywia,
powinien to od razu poprawić. Cieśla był dobry (złącza ciesielskie dokładne
bez blach
łączników itp. sama sztuka), ale jego pomocnicy jak byli sami na dachu to
olali.
Pozdrawiam L.T.
MK
Temat: Jakich błędów nie uniknąłeś budując? - jeszcze raz proszę o wypowiedzi
"Jari" <j.ossow@stlsa.com.plwrote in message
.... wgniecenia blachy pokryciowej. Budujcie kominy zewnętrzne tylko z
pełnej
cegły kominowej !!......
a nie wystarczy tylko dobrze fuge zrobić i wciecia dla obróbki komina blachą
lub czym innym ??
Temat: Papa podkładowa - pilne POMOCY
----- Original Message -----
From: "A Broniak" <a_s@poczta.onet.pl
Cześć Tomek. Cieszę się że się odezwałeś, bo wszystkie Twoje poprzednie
wiadomości wraz z adresem gdzieś mi wcięło.
Gdybys mial jakies watpliwosci to chetnie odpowiem jeszcze raz. Ze spraw na
ktore warto zawsze uwazac wspomne o koszach, obrobkach komina i o wentylacji
dachu.
pozdrawiam i sukcesow w daszeniu
Tomek
Temat: Trochę go postraszę ...
Witam. Spisaliśmy umowę z gościem na wykonanie pokrycia dachu. Miał poprawić
więźbę dachową (po sobie, bo nie dokończył wcześniej) i połóżyć dachówkę i
zrobić obróbki kominów, rynny itp. Pracował do mementu jak kazałem mu poprawić
ewidentne niedociągnięcia. Zwinął ekipę i nie pojawił się. Złamał punkty umowy
mówiące o staranności wykonania pracy i do tego dojdą odsetki za nieterminowe
wykonanie prac. Krzywizny, źle zamocowane łaty itp. Wziął zaliczkę i pewną
część zapłaty. Udokumentowana jest tylko zaliczka.
Z różnych źródeł wiem, że działalnośc gospodarczą ma aktualnie zawieszoną.
Chcę delikatnie nakłonić go do powrotu i naprawienie błędów. Jak nie zrozumie
po dobroci, chcę go totalnie zrujnować.
Nie wiem, czy on sobie myśłał, że odwali dziadostwo i weźmie łatwą kasę, ale
chyba się przeliczy. Wiele prac wykonywał pod moją nieobecność, a ja jedynie
oglądałem je i informowałem o brakach i błędach.
Chcę nasłać na niego Urząd Skarbowy i ZUS. Dodatkowo wiem, że przebudowywuje
kupiony niedawno dom, więc nadzór budowlany też mógłby go nawiedzić (być może
robi to nielegalnie - brak pozwolenia)
Pomimo wszystko chcę załatwić sprawę polubownie
Pozdrowienia
Przejrzyj resztę postów
Temat: Trochę go postraszę ...
Użytkownik
Witam. Spisaliśmy umowę z gościem na wykonanie pokrycia dachu. Miał
poprawić
więźbę dachową (po sobie, bo nie dokończył wcześniej) i połóżyć dachówkę i
zrobić obróbki kominów, rynny itp. Pracował do mementu jak kazałem mu
poprawić
ewidentne niedociągnięcia. Zwinął ekipę i nie pojawił się. Złamał punkty
umowy
mówiące o staranności wykonania pracy i do tego dojdą odsetki za
nieterminowe
wykonanie prac. Krzywizny, źle zamocowane łaty itp. Wziął zaliczkę i pewną
część zapłaty. Udokumentowana jest tylko zaliczka.
Z różnych źródeł wiem, że działalnośc gospodarczą ma aktualnie
zawieszoną.
Chcę delikatnie nakłonić go do powrotu i naprawienie błędów. Jak nie
zrozumie
po dobroci, chcę go totalnie zrujnować.
Nie wiem, czy on sobie myśłał, że odwali dziadostwo i weźmie łatwą kasę,
ale
chyba się przeliczy. Wiele prac wykonywał pod moją nieobecność, a ja
jedynie
oglądałem je i informowałem o brakach i błędach.
Chcę nasłać na niego Urząd Skarbowy i ZUS. Dodatkowo wiem, że
przebudowywuje
kupiony niedawno dom, więc nadzór budowlany też mógłby go nawiedzić (być
może
robi to nielegalnie - brak pozwolenia)
Pomimo wszystko chcę załatwić sprawę polubownie
trzebabylo jeszcze podac swoje i jego dane. zeby wiedzial. bo dla mnie to
ten news to "a moze przeczyta i sie przestraszy"
Pozdrawiam
Wojciech Niemira
Temat: Trochę go postraszę ...
<kar@poczta.onet.plwrote in message
Witam. Spisaliśmy umowę z gościem na wykonanie pokrycia dachu. Miał
poprawić
więźbę dachową (po sobie, bo nie dokończył wcześniej) i połóżyć dachówkę i
zrobić obróbki kominów, rynny itp. Pracował do mementu jak kazałem mu
poprawić
ewidentne niedociągnięcia. Zwinął ekipę i nie pojawił się. Złamał punkty
umowy
mówiące o staranności wykonania pracy i do tego dojdą odsetki za
nieterminowe
wykonanie prac. Krzywizny, źle zamocowane łaty itp. Wziął zaliczkę i pewną
część zapłaty. Udokumentowana jest tylko zaliczka.
Z różnych źródeł wiem, że działalnośc gospodarczą ma aktualnie
zawieszoną.
Chcę delikatnie nakłonić go do powrotu i naprawienie błędów. Jak nie
zrozumie
po dobroci, chcę go totalnie zrujnować.
Nie wiem, czy on sobie myśłał, że odwali dziadostwo i weźmie łatwą kasę,
ale
chyba się przeliczy. Wiele prac wykonywał pod moją nieobecność, a ja
jedynie
oglądałem je i informowałem o brakach i błędach.
Chcę nasłać na niego Urząd Skarbowy i ZUS. Dodatkowo wiem, że
przebudowywuje
kupiony niedawno dom, więc nadzór budowlany też mógłby go nawiedzić (być
może
robi to nielegalnie - brak pozwolenia)
Pomimo wszystko chcę załatwić sprawę polubownie
I jestes z siebie dumna? :)
Jarema
Temat: koszt założenia dachówki?
ja też coś koło tego. Za dach ok. 140 mkw (z przedłużaniem go w dół i na boki,
tak by wystawał poza obręb budynku)- zrzucenie starej dachówki, zrobienie
przedłużek, wymurowanie nowego komina położenie folii, dachówki, obróbki komina
+ zakup części materiału łączna cena 5.200 ( w tym zakupiony materiał)
wykonane solidnie w terminie, ceny za materiały zgadzały mi się co do złotówki;
mogę ich z czystym sumieniem polecić; są z ok. Tarnowskich Gór Przejrzyj resztę postów
Temat: Przeciekajacy dach - pomozcie
Przeciekajacy dach - pomozcie
Jestem zalamana. Rok temu postawiony budynek i od kilku miesiecy
mokre plamy na suficie. Przyszedl fachowiec i powiedzial, ze jest
zle zrobiona obrobka kominow i w opgole blach zle polozona. Zrobil
poprawki, niezle skasowal i mialo byc dorze. Ale przy mocnych
deszczach nadal przecieki... Nie wiem co robic. Zalamka Przejrzyj resztę postów
Temat: Mokra wełna.
Mokra wełna.
Witajcie. Jestem w trakcie wykańczania domu. Okazało sie że żle jest
wykonczona obróbka komina i mam zacieki i mokre plamy. Na dachu jest
juz wełna i płyta karton- gips od wewnatrz. Mój majster wpiera mi ze
po odkreceniu płytu karton- gips wełna wyschnie. Nie bardzo w to
wierzę bo słyszalam ze mokra wełna traci swoje parametry, prosze o
rade. Przejrzyj resztę postów
Temat: Tychy - murapol - 4 pory roku
No wlasnie nowe bloki a juz takie wady- mam tego pecha, ze kupilam
mieszkanie na poddaszu, no i mam problem z zaciekiem- podobno
poprawili obrobke komina, bo to niby byla przyczyna, ale ja juz im
nie wierze.
Do tych ktoryz czekaja na naprawe usterek- macie juz odebrane
mieszkania i podpisany ostateczny protool, czy tez te usterki to juz
w ramach rekojmi? Przejrzyj resztę postów
Temat: Remont dachu
do hokres ...
Podam ci uśrednione ceny za usługi dekarskie.
Założenie folii dachowej 5 zł /m2
Szczelne obicie deskami 11 zł /m2
Łacenie 10 zł /m2
Montaż deski czołowej i koszowej 8 zł /mb
Montaż obróbek blacharskich 42 zł/m2
Obróbka komina blachą na felc 100 zł/m2
Krycie dachówką zakładkową 20 zł/m2
Krycie dachówką ceramiczną karpiówką 28 zł/m2
Krycie blachą tłoczoną 15 zł/m2
Krycie blachą płaską na felc 28 zł/m2
Krycie Onduliną 15 zł/m2
Krycie papą termozgrzewalną 12 zł/m2
Krycie papą termozgrzewalną z warstwą ocieplającą ze styropianu
35zł/m2
Zerwanie starej papy (w zależności od liczby warstw)4,0-8,0 zł/m2
Krycie gontami papowymi 12 zł/m2
Montaż okien połaciowych i wyłazów dachowych 280zł/szt
Montaż rynien i rur spustowych 12 zł/mb
Montaż drabinek przeciwśniegowych 12 zł/mb
Montaż ław kominiarskich 15 zł/mb
Montaż dachówki kominkowej wraz z przyłączem 16 zł/szt
Dodatek za kosze i gąsiory skośne 14zł/mb
Dodatek za gąsiory poziome 10 zł/mb
Pozdrawiam. Przejrzyj resztę postów
Temat: dziurawy dach, zarządca nie działa
Witam, jak widać minęło trochę czasu. W dalszym ciągu problem nie rozwiązany. Firma, która miała naprawić usterki nie odpowiada na wezwania, pewnie skończy się sądem. Ale pytanie mam takie. Ile czasu nasz zarządca ma na to żeby sprawe załatwić, bo idzie to wolno, albo trafniej powiedziane w ogóle nie idzie. Inspektor z firmy zarządzającej stwierdził, że obróbka komina jest dobra i przyczyna jest w przeciekaniu z wnętrza komina, a my wiemy, że obróbka jest zła bo okiem widać, że cieknie stamtąd woda i poprzedni zarządca przyznał nam rację, którego w nawiasie mówiąc chwalić nie mogę. Gdyby lało to inspektor by widział. Do kogo się zwrócić o pomoc, kto przyjmuje skargi na zarządcę i inspektora. Zaraz spadnie śnieg i przez całą zimę będzie nas zalewać topniejący śnieg, bo w zimie dachu się nie naprawia. Wszyscy to mają gdzieś, nie zależy im na czasie, a poszkodowany w całej sprawie najbardziej jestem ja. HELP! Przejrzyj resztę postów
Temat: Co mozna zchrzanic przy kladzeniu blachodachowki ?
Kiedy bede robil dach, to chce patrzec ekipie na rece.
Co mozna zepsuc kladac blachodachowke ?
Jakie 'numery' moze mi zrobic ekipa i na co
w zwiazku z tym nie nalezy im pozwolic ?
1. nie mozna jej ciac szlifierka (wypalaja sie powloki i bedzie rdzewiec)
2. sprawdzaj stan foli (o ile takowa u Ciebie będzie), czesto zostaje
podziurawiona,
rozciagnieta i lubia zostawiac tam rozna smieci np.kowalki lat.
3. rysy na blasze, moga mowic ze maja specjalna farbe i pozniej pomaluja,
ale najprawdopodobniej bedzie to zwykly spray.
4. czesto nie trafiaja wkretem w late i wkrecaja go 1cm obok, moze zostac
dziura.
albo zostawiaja takiego luznego wkreta.
5. sprawdz czy nie jest miejscami pogieta, bo jak blacha "nie chce" pasowac
to lubia pomoc noga, lub krzywo stana.
6. nie pozwol uzywac duzych ilosci silikonu (spotykane zwlaszcza na
obrubkach kominow itp)
z czasem silikon odpadnie i zostanie dziura, zwlaszcza jak kiepska
polazony na tlusta blache
kiedys nie bylo silikonu i dawalo sie dachy robic.
7. sprawdz zachodzenie blachy na obrobki (10 cm to zupelne minimum ) i czy
mocuja je
we wlasciwy sposob przy pomocy blaszek, a nie gwozdziem przez blache
(dotyczy tylko
niektorych blach np koszy, obrobek komina czyli takich po ktorych moze
plynac woda)
8. no i oczywiscie ogolny stan dopasowania i ulozenia blachy. Przy
gorszych,tanszych blachach
moze byc niemozliwe idealne spasowanie ale w wiekszosci przypadkow da sie
to zrobic
jak sie chce.
powodzenia
margol
Temat: Dachówka, czy blachodachówka
Wrzucę jeszce parę zdań....
Liscie z rynny wygarniasz chodzac po dachu ?
A np jak jakaś antena przy kominie się urwie, albo wiatr coś narozrabia,
tudzież trzeba będize dach odśnieżyć, (patrz katastrofa budowlana rok temu
na ślasku, gdzie nagle wszyscy rzucili się na odśnieżanie dachów) i trzeba
będzie wyjśc na górę.
Osobiści zawsze wolę mieć dostęp do wszelkich elementów typu rynny,gąsiory,
wiatrówki obróbki kominów niż go nie mieć....
Trwalosc to IMO kwestia powloki, bardziej niz grubosci.
Co tu wiele owijać w bawełnę,im blacha grubsza tym lepsza... i droższa, z
tym że grubość powyżej 1 mm jest ciężka do obróbki...(na obróbki głównie
stosuje się blachę 0.8 mm, a na blachodachówkę 0,6 mm)
A cóż tu można nawymyślać jeżei chodzi o powłokę. Po prostu malują tą blachę
farbą, pewnie w wysokiej temp, i to wszystko. A przy cięciu i obróbkach na
dachu ta powłokę trochę zawsze się porysuje (chcąc nie chcąc zresztą..)
Grubosc to z kolei wyzsza cena.
Popieram
Z kolei nie wierze zeby po trapezie dalo sie chodzic bez ryzyka wgniecen.
Po prostu się da....
Za to trapez jest IMO brzydki sam w sobie i zupelnie nie pasuje do
klasycznej bryly.
Oczywiście jak najbardizej się z tym zgodzę. Dlatego też mamy tu doczynienia
z wyborem funkcjonalność kontra walory estetyczne....
Mowiac krotko jestes mocno tendencyjny piszac o blachodachowce.
Raczej powiedziałbym praktyczny. Parę lat pracowałem jako pomocnik dekarza.
Tylko i wyłącznie stąd mam swoje krytyczne zdanie na temat tego materiału.
Temat: szpara w dachu - dachówka ceramiczna - czym uszczelnić?
Magda pisze:
jack pisze:
| Jesli chodzi o uszczelnienie [no w tym wypadku zeby to ładnie
| wygladało pasowało
| by najpierw sciagnac górny rzad dachówek]
| to w kastoramie kupisz tasme uszczelniajaca dekarska,-taka waska papa
| [od10-30cm]samoprzylepna [oczywiscie w tem.pokojowej nie teraz]bardzo
| dobrze
| uszczelnia wszelkie połaczenia cena od30zł za 10mb.Jezeli chodzi o
| mniejsze
| szczeliny to polecam tzw.silikon [lub uszczelniacz]dekarski cena coś
| 10zł.
| W Twoim przypadku[najmniejszym kosztem bez rozbierania] zastosowałbym
| piankę
| montazowa [ostroznie zeby nie podniosła dachówek-czyli mało]a nastepinie
| uszczelniacz dekarski.
| pozdro.jack
I tak chyba zrobimy, tylko czy dobrze rozumiem? Pianka i uszczelniacz
(bitumiczny czy silikonowy?) pod gorna dachowke garazu (czy tez na
laczenie?) - dalibysmy przed zima.
Zobaczymy jak będzie zdawalo egzamin, a na wiosne rozbierzemy dolny rzad
dachowki domu i zalozymy tasme uszczelniajaca - dekarska. Czy tym
silikonem mozna tez uszczelnic niedomkniete dachowki?
dzieki wielkie za pomoc. Pozdr. Magda
Hmmm ... Aster ? ...
Uszczelnianie pianka to jakis hardcore :o)
Tu nie chodzi o pianke, tasme, czy tez silikon, tylko o to co sie stanie
jak na dachu bedzie pol metra sniegu lezalo ... i potem ten snieg
zacznie sie topic (i jeszcze pewnie zlosliwie pod wlasnym ciezarem
bedzie sie topil od spodu), do tego co tak zrobi zacinajacy deszcz
wciskany przez wiatr.
Wg mnie (ale nie jestem dekarzem), tego dachu nie da sie zrobic dobrze,
a juz na 100% nie w tej dachowce.
Co mozna probowac.
Zdjac dachowke z domu (jeden rzad), do kontrlat przybic plyte OSB
(wodoodporna), taki pasek szerokosci ok 20cm. Do tego paska i i do
dachowki garazu przymocowac pas blachy olowiannej (takiej jak na obrobke
komina, to sie kleji na takim czarnym cusiu co sie wulkanizuje).
Blacha powinna byc przycieta na pasek 30cm, 10cm na garazowa dachowke, i
20cm na plyte OSB.
Jak znam zycie i deszcz, to wszystkiego nie zatrzyma ale sporo powino
powstrzymac.
Teraz nie robcie juz nic, niech to przez zime tak zostanie. Macie folie
dachowa i jesli nawet pojdie tam woda to jesli folia dobrze polozona
(zaklady min 10cm) to woda sobie spokojnie splynie po foli.
Powodzenia
Igus'
Temat: Znowu cieknacy komin
A ja napisalem pare postow na ten temat i nie chodzilo o przeciek
wewnatrz komina ;o)
ok
napisz mi czy w przypadku foli chodzi o te pokrywajaca dach czy moze o
tasme uzyta do obrobki komina amoze jeszcze inna?
Temat: hydromasaz
Nie wiem czy moj poprzedni post na ten sam temat dotarl wiec ponawiam - jesli
sie powtorzylem - przepraszam wszystkich:
Witam wszystkich,
Jako ze pogoda pozwala zaczynam w przyszlym tygodniu klasc dachowke (BRAAS)
Chcialem zasiegnac waszej porady jesli chodzi o wybor materialu uzytego do
obrobki w koszach i przy kominie. Oczywiscie dekarz ma swoje propozycje ale
jak wiadomo czasem nasi fachowcy proponuja to co jest im najlatwiej zrobic a
nie to co jest najlepsze dla nas przyszlych uzytkownikow. A wiec co byscie mi
zaproponowali jako najrozsadniejszy wybor do dachowki betonowej Braas. Dekarz
proponuje tasmy plastikowe - chyba nawet Braas proponuje takie do obrobki
komina (przykrecane listwa i potem uszczelnione polaczenie) i taka sama lub
podobna tasme do koszy. Zastanawialem sie nad blacha ale blacha cynkowa
(powiedzmy ze lutowania a nie na zakldake) nie bedzie zbyt pieknym widokiem
przy kominie i w koszach biorac pod uwage ciemny kolor dachowki. Ew. moglaby
byc miedz ona by jeszcze jakos pasowala ale to sa juz chyba naprawde duze
koszty materialowe.. Prosze o jakies sugestie pod wzgledem przede wszystkim
praktycznym a wiec wytrzymalosci takiej obrobki no i mimo wszystko w
nawiazaniu do wydatku... Teoretycznie plastik nie rdzewieje ani nie przecieke
wiec moze te tasmy plastikowe to jest jakies rozwiazanie?
Nie mogacy sie zdecydowac
AREK
-------------------R--E--K--L--A--M--A-----------------------
Zwyciezcy i przegrani, nadzieje, sukcesy, porazki i kiksy.
INTERIA.PL prezentuje Pierwszy Internetowy Plebiscyt Sportowy
Zaglosuj i wygraj! http://sport.interia.pl/id/stat/plebiscyt
Temat: Blachodachowka - jakiej firmy polecacie.
Ja też jestem na etapie wyboru blachodachówki. Dzwoniłem np. do firmy
LINDAB. ok 31 zł/m2, szwedzka podobno dobra (każdy sprzedawca chwali swoje).
Dowiedziałem się, że blacha to tylko fragment kosztów: do tego dochodzą
kalenica, rynny, zapory? śniegowe, drabinka dla kominiarza i inne, których
już nie pamiętam. Mówił coś o podróbkach (nie mają jakichś oznaczeń na
odwrotnej stroonie blachy). Gwarancja 15 lat, dużo to czy mało? Ciekawe jaką
gwarancję uzyskali inni Grupowicze?
Ja kupilem Planje, tez szwedzka, kolor mat ceglasty, do tego rynny Siba
metalowe prawie pod kolor. Wyszlo mi ok. 270m2 blachy z ich obliczen na dach
225 m2, do zwrotu zostalo 4 arkusze 2.9x1.1m, blachy plaskiej poszlo 11 arkuszy
1x2m2 na kosze, wiatrownice i kominy. Calosc na dach kosztowala mnie ok. 130
mln starych zl. gwarancja na blachodachowke 10 lat, na rynny 15 lat, ale jest
tak napisana ze jak beda chcieli to nie uzjaja w zadnym wypadku :-(
P.S. A jaką metodę zamierzasz zastosować: deskowanie + papa czy folia
(zbrojona ? + parocośtam ?). W LINDABIE powiedzieli mi że deskowanie + papa
to zbędny wydatek. Kładąc folę jest lepiej, no i oszczędność ok 25 zł/m2.
Ja dalem (od zewnatrz patrzac) blachodachowka,laty, kontrlaty, folia
paroprzepuszczalna Tyvek Soft, no a potem to bedzie ocieplenie druga folia i
plyty G-K
W sumie to za pozno sie zorientowalem (mialem juz postawiona wiezbe) ze
dachowka wcale by drozej nie wyszla, zrobili mi wycene - wyszlo 140 baniek z
wszystkim (okno dachowe, dachowki krawedziowe, wentylacyjne, tasmy do obrobki
kominow, koszy, kalenicy, folia dachowa), ale przestraszylem sie ciezaru - 10
ton bagatela, blacha ok. 1 tony, nie chcialem sie zamartwiac do konca zycia ze
dach pod sniegiem nie wytrzyma (lub krocej jesli rzeczywiscie by niewytrzymal)
Pozdrawiam
Dlugi
Temat: Blachodachowka - jakiej firmy polecacie.
| Ja też jestem na etapie wyboru blachodachówki. Dzwoniłem np. do firmy
| LINDAB. ok 31 zł/m2, szwedzka podobno dobra (każdy sprzedawca chwali
swoje).
| Dowiedziałem się, że blacha to tylko fragment kosztów: do tego dochodzą
| kalenica, rynny, zapory? śniegowe, drabinka dla kominiarza i inne,
których
| już nie pamiętam. Mówił coś o podróbkach (nie mają jakichś oznaczeń na
| odwrotnej stroonie blachy). Gwarancja 15 lat, dużo to czy mało? Ciekawe
jaką
| gwarancję uzyskali inni Grupowicze?
Ja kupilem Planje, tez szwedzka, kolor mat ceglasty, do tego rynny Siba
metalowe prawie pod kolor. Wyszlo mi ok. 270m2 blachy z ich obliczen na
dach
225 m2, do zwrotu zostalo 4 arkusze 2.9x1.1m, blachy plaskiej poszlo 11
arkuszy
1x2m2 na kosze, wiatrownice i kominy. Calosc na dach kosztowala mnie ok.
130
mln starych zl. gwarancja na blachodachowke 10 lat, na rynny 15 lat, ale
jest
tak napisana ze jak beda chcieli to nie uzjaja w zadnym wypadku :-(
| P.S. A jaką metodę zamierzasz zastosować: deskowanie + papa czy folia
| (zbrojona ? + parocośtam ?). W LINDABIE powiedzieli mi że deskowanie +
papa
| to zbędny wydatek. Kładąc folę jest lepiej, no i oszczędność ok 25 zł/m2.
Ja dalem (od zewnatrz patrzac) blachodachowka,laty, kontrlaty, folia
paroprzepuszczalna Tyvek Soft, no a potem to bedzie ocieplenie druga folia
i
plyty G-K
W sumie to za pozno sie zorientowalem (mialem juz postawiona wiezbe) ze
dachowka wcale by drozej nie wyszla, zrobili mi wycene - wyszlo 140 baniek
z
wszystkim (okno dachowe, dachowki krawedziowe, wentylacyjne, tasmy do
obrobki
kominow, koszy, kalenicy, folia dachowa), ale przestraszylem sie ciezaru -
10
ton bagatela, blacha ok. 1 tony, nie chcialem sie zamartwiac do konca zycia
ze
dach pod sniegiem nie wytrzyma (lub krocej jesli rzeczywiscie by
niewytrzymal)
Dobrze jest wziac najpierw dobrego poleconego dekarza.
Obejzy wiezbe i powie czy wytrzyma.
Wedlug mojego czy blacha, czy dachowka to niewielkie statyczne obciazenie
snieg zalegajacy na dachu to dopiero obciazenie.
Koszt polozenia blachy czy dachowki (Lindab/ Rouben) jest podobny
Przy dachu ktory ma duzo zalaman kopertowych dachowka jest lepsza
bo odpadow z balch moze byc i 30%.
Lukasz Kieniewicz
Temat: Czym wyfugować komin z czarnego klinkieru ???
enjoy napisał(a):
| IMHO i na podstawie wlasnych doswiadczen to nie koniecznie musi byc wina
| komina, a moze byc wina dekarza.
| Czym masz dach przykryty ?
Dach przykrty dachowka brassa.
Mam 2 kominy jeden jest ok a z drugim wlasnie mam problem. Cegła klinkierowa
pelna czarna.
Bylo dowch dekarzy i kazdy twierdzi ze w tym kominie wlasnie od tej strony z
ktorej sie robia zacieki sa słabe fugi i ze trzeba poprawic. Okucie mowia ze
ok.
Ja mam dachowke ceramiczna i 4 kominy :o)
Dwa byly OK, a na dwoch bylo mokro. Przy czyn na jednym pojawilo sie to
odpowiednio wczesnie tzn jak jeszcze nie bylo ocieplenia.
Okucia byly jak najbardziej OK, sa wpuszczone na ponad 1cm w komin i
zabezpieczone takim silikonem dekarskim, i do tego przykresone srubami z
podkladkami do komina itd. Nie ma szans aby to przepuszczalo.
Problem byl gdzie indziej, folia zawinela sie do srodka, tzn normalnie
folia jest podwinieta do gory i przymocowana do komina, na folie idzie
dachowka , na dachowke obrobka komina.
Jesli folia zawinie sie do srodka (tysiace powodow)to jesli na folie
dostanie sie woda (pod dachowke, wystarczy, zeby wiatr zacinal, albo byl
mocniejszy wiatr itp) to splywajaca po foli woda, splywa na komin, a
tam, zamiast sie cofnac, leci po scianie komina w dol i jest mokro.
U mnie tak bylo. Dekarze na poczatku wymyslili kilka teori, czemu jest
komin mokry, jedna ciekawsza niz druga :o) Np "bo murarze wymurowali zle
komin, wewnatrz komina jest cegla wystajaca i na niej zatrzymuje sie
woda", akurat murarze bylina budowie i malo nie doszlo do rekoczynow :o)
Jak pokazalem dekarzom, ze tu sie folia wywinela to przestali p...
poprawili folie.
W ziemie sie znowu powtorzylo na tym kominie i pojawilo na drugim, ale
dekarze juz bez slowa dyskusji wlezli na dach i poprawili.
Od wiosny jest OK.
BR
Igus'
Temat: Dach kryty papą - czy papa będzię się "fałdować"
Ja mam taki dach i nic sie nie pofałdowało.
Jedyny problem to obróbki kominów.
Musisz zrobić z blachy.
Inaczej będzie cieknąć.
Q.
Temat: co pod dachówkę - folia/papa
Dr.Endriu napisał(a):
| Osobiście jeżeli już bym deskował, nie dawał bym za cholerę dachówki.
| Zdecydowanie wolałbym gont.
| Przewagi gontu nad dachówka:
| 1) Cena
| 2) Lekkość - obciążenie dla dachu
| 3) Łatwośc obróbek (wszelakich włazów, obróbek komina)
| 4) Możliwość chodzenia (szczególnie ważne w zimie, gdu np. trzeba
strącić
| zwały i sople, lub zainstalowanie np anteny na dachu, albo zasilikonować
co
| 5 lat obróbki koło komina)
| 5) Łatwość montażu i demontażu.
| 5) Przy zadeskowaniu i zapapowaniu, i dobrych obróbkach (najlepiej
| miedzianych) praktycznie 50 lat spokoju.
| 6) Nie ma problemu ubitych dachówek, a wszelkie remonty to pryscz...
| ...o jakim goncie mówisz? naturalnym?
Mówię o goncie bitumicznym.
...no to mocno przesadziłeś, gloryfikując rozwiązanie low cost, które
powstało jako alternatywa do dachówki i jak to w życiu bywa okazało się
że z czasem da się kupić oryginał (dachówkę) taniej niż podróbka (gont
B.) :-)). Taniość gontu jest pozorna. Żeby go dobrze położyć trzeba
robić twarde poszycie ze sklejki wodoodpornej. Na dechach się marszczy
po tym jak nierównomiernie ciągnie wilgoć. Parę lat temu paru moich
kolegów w taki dach zainwestowało i teraz wygląda to mocno kulawo. W
USA gdzie go wymyślono, szukano po prostu materiału tańszego od
ceramiki, który da się szybko=tanio położyć. A poza tym tam domy nie
oblicza się na tak długi okres jak u nas...Generalnie taki sam gniot jak
domki kanadyjskie
M.A.K.
Temat: Jakich błędów nie uniknąłeś budując? - jeszcze raz proszę o wypowiedzi
Witam.
Jeśli można to chcę wypowiedzieć się na temat "Jak uniknąłęm błędów, których
nie uniknął mój znajomy"
Dotyczy to zrobienia kompletnego dachu na domu . w Muratorze często
spotkałem sie z pochwałami na temat pracy górali. Z przykrością stwierdzam
że przypadek z jakim miał do czynienia mój kolega przeczy temu całkowicie.
Mam nadzieje że jest to tylko wyjątek potwierdzajacy regułę.
Ale do rzeczy.Dla człowieka który na codzień nie styka się z pracą cieśli
błędy w wykonaniu pokazują się dopiero po skończeniu roboty. Tak samo było w
tym przypadku. A oto lista błędów :
- złe rozmierzenie rozstawu murłat a w efekcie "przekoszenie" połaci
dachowych w sumie o jakieś 10 cm!
- zaciosy na płatwiach osłabiające ich wytrzymałość
- jętki bez zaciosu przybite gwoździami jedynie "na styk" do krokwi
- folia dachowa położona luźno bez napinania łopoczaca teraz na wietrze
- krzywo wykonane obróbki wiatrownicowe, przeciekająca obróbka komina
- źle zrobiona obróbka przy rynnach(brak pasu dorynnowego)
- za wysoko umieszczona rynna, co grozi jej urwaniem przez śnieg
- z powodu braku dużej giętarki wyginanie blach koszowych na krokwiach
młotkiem (o zgrozo)
- nierówno przycięta blachodachówka w koszach
- ogólnie brak dokładności, mało mierzenia, robota na intuicję.
Teraz dopiero rozumiem dlaczego dach ten był gotów w tydzień, a u mnie inny
cieśla robił prostszą konstrukcję prawie trzy tygodnie.Wynika z tego jeden
wniosek - nie ulegajmy stereotypom.
Pozdrawiam L.T.
Ps.Dołączam się do apelu o zmianę okładki Muratora.
Temat: Najczęściej wystepujące usterki budowlane
Najczęściej wystepujące usterki budowlane
1. Nieszczelne izolacje tarasów
2. Źle wykonane obróbki kominów
3. Nieprawidłowo obsadzone parapety zewnętrzne
4. .....
Jak ta lista powinna się rozwinąć dalej Przejrzyj resztę postów
Temat: Cieśla !!! koszty więźby pilne!!!
Witam Robili mi teraz dach Więzba razem z pokryciem i orynnowaniem obróbka
kominów dach 220m2 prosty dach dwuspadowy dwie facjatki i garaż
osobno,razem zapłaciłem 12000 zł tanio Przejrzyj resztę postów
Temat: Parapaty zewn
mamy blachę tytanowo-cynkową, taką samą jak obróbki komina; ciął i
wyginał pan, który nam robił dach. żadnych plastików! wygląda bardzo
OK. Przejrzyj resztę postów
Temat: dekarza szukam
dekarza szukam
firm dekarskich dużo, ale ja mam drobną poprawkę, obróbkę komina i
jakieś inne szczegóły, może znacie kogoś, kto by wziął taką małą
robótkę? większe firmy mnie spławiają :-( Przejrzyj resztę postów
Temat: hydromasaz
Witam,
Juz pisalem, zeby lepiej nie brac blach do obróbek BRAAS, bo prawie wszyscy
ja zle mocuja na "wydre". Ta blacha niezbyt sie nadaje do tej metody. Mozna
kupic z innych firm taka, aby dala sie wbic w naciecie.
Postaraj sie skompletowac wszystkie instrukcje dotyczace dachu
(dystrybutorzy dachówek maja takie) i wtedy rozmawiaj z dekarzami. Nie
upraszczaj jesli, wydaje sie cos podejrzane. A madrosci dekarzy, którzy od
dwudziestu lat robia zle dachy, odlóz na pólke.
U mnie odwrotnie przymocowali blache do komina oraz nie wprowadzili folii
wysoko paroprzepuszczalnej do rynny (najprostsze rozwiazanie lub dodatkowa
obróbka blacharska), tylko jest pod podbitka.
Instrukcje zaczalem czytac bardzo dokladnie dopiero po fakcie. Nie zrób
takiego bledu!!! Mialem w koncu inspektora, ale on tych bledów nie zauwazyl.
Na koniec dodatki BRAASA sa bardzo drogie, ja mam je wszystkie caly system.
tylko dach uproscili i nie zrobili dokladnie w/g BRAASA.
Arek
Użytkownik AREX <are@poczta.fmw wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3A5A0EEE.545C1@poczta.fm...
Nie wiem czy moj poprzedni post na ten sam temat dotarl wiec ponawiam -
jesli
sie powtorzylem - przepraszam wszystkich:
Witam wszystkich,
Jako ze pogoda pozwala zaczynam w przyszlym tygodniu klasc dachowke
(BRAAS)
Chcialem zasiegnac waszej porady jesli chodzi o wybor materialu uzytego do
obrobki w koszach i przy kominie. Oczywiscie dekarz ma swoje propozycje
ale
jak wiadomo czasem nasi fachowcy proponuja to co jest im najlatwiej zrobic
a
nie to co jest najlepsze dla nas przyszlych uzytkownikow. A wiec co byscie
mi
zaproponowali jako najrozsadniejszy wybor do dachowki betonowej Braas.
Dekarz
proponuje tasmy plastikowe - chyba nawet Braas proponuje takie do obrobki
komina (przykrecane listwa i potem uszczelnione polaczenie) i taka sama
lub
podobna tasme do koszy. Zastanawialem sie nad blacha ale blacha cynkowa
(powiedzmy ze lutowania a nie na zakldake) nie bedzie zbyt pieknym
widokiem
przy kominie i w koszach biorac pod uwage ciemny kolor dachowki. Ew.
moglaby
byc miedz ona by jeszcze jakos pasowala ale to sa juz chyba naprawde duze
koszty materialowe.. Prosze o jakies sugestie pod wzgledem przede
wszystkim
praktycznym a wiec wytrzymalosci takiej obrobki no i mimo wszystko w
nawiazaniu do wydatku... Teoretycznie plastik nie rdzewieje ani nie
przecieke
wiec moze te tasmy plastikowe to jest jakies rozwiazanie?
Nie mogacy sie zdecydowac
AREK
-------------------R--E--K--L--A--M--A-----------------------
Zwyciezcy i przegrani, nadzieje, sukcesy, porazki i kiksy.
INTERIA.PL prezentuje Pierwszy Internetowy Plebiscyt Sportowy
Zaglosuj i wygraj! http://sport.interia.pl/id/stat/plebiscyt
Temat: czy opłaca się wybudować z firmą?
In article <5e5d.000004c6.3dbf0@newsgate.onet.pl, woyta@poczta.onet.pl wrote:
Witam
Czy z waszych doświadczeń możecie powiedziec, czy możliwe jest niezbyt drogie
wybudowanie domu przez firmę?
Ja wybrałem budowanie z jednym generalnym wykonawcą.
Zalety:
- nie martwiłem sie o koordynację robót, zakupów, transportu itp.
- nie martwię się o wykonanie poprawek i realizację gwarancji
- zajęlo mi to dużo mniej czasu (w porównaniu do metody gosp.)
- byłem w stanie łatwo sprawdzić referencje firmy
Wady:
- narzut 10% na metriały (czasami to nie ma znaczenia, bo są kupowane
z rabatem 5-20% dla firmy wykonawczej)
- cena robocizny trochę wyższa niż średnia w okolicy (ale mają stałą ekipę,
a nie pracowników sezonowych)
Przy metodzie gosp. myślę, że możnaby zbudować o ok. 30% taniej.
Jezeli np. zdecyduję się na Ytong, to ile zapłacę za wybudowanie domu przez
ekipę Ytonga (lub innego producenta betonu komórkowego - na tą technologię
jestem zdecydowany).
Ytong chyba nie ma własnych ekip, tylko poleca konkretne (zwykle duże) firmy,
którym szkolił pracowników.
Zastanawiam się właśnie, czy wyłożyc te parę groszy więcej i mieć pewność że
dom będzie zbudowany tak jak ma być, czy ryzykowac ekipę budowalńców na własną
rękę i czekać, czy im się to uda jak należy.....
Patrzę właśnie na budowę obok. Domek prawie taki sam jak mój (mały). Sąsiad
jako osoba bardzo dynamiczna i przedsiębioracza (dyrektor handlowy sporej
firmy) policzył, że zaoszczędzi kilkadziesiąt tysięcy jeżeli sam będzie
wszystko załatwiał i zatrudniał małe ekipy wykoanawców. Efekt jest taki, że po
wykonaniu stanu surowego, wziął dużą firmę do skończenia całości i próbuje
wymóc na poprzednim wykonawcy poprawki (cieknąca obróbka komina i okna
połaciowego). Prawdopodobnie nie zdąży w zakładanym terminie (dodatkowy koszt
wynajmu mieszkania), a i targować się trudniej przy mniejszej (w porównaniu
do umowy na cały dom) umowie.
Ile liczą sobie firmy i czy dają jakies gwarancje?
Jak będziesz miał projekt to szukasz firm, które mogą podać jakieś referencje
i sprawdzasz je. Po tym etapie powinny zostać 2-3 firmy 8-( Dajesz im do
zrobienia kosztorys z zaznaczeniem, że będzie to podstawa do umowy.
Targujesz się, podpisujesz umowę. Ceny w zalezności od miasta różnią się nawet
o 100%
W mojej umowie jest 5 lat gwarancji (oczywiście nie na elementy typu piec CO).
Kierownik budowy był oczywiście od wykonawcy, a ja zatrudniłem własnego
inspektora nadzoru (oficjalnie z wpisem do dzieniika budowy).
To co wybierzesz zależy od Twoich możliwości (dostępny czas, wytrzymałość na
stres i ludzką głupotę 8-) i oczekiwań (jeżeli chcesz zbudować dom
w 6 miesięcy, to sam bez doświadczenia metodą gosp. raczej nie dasz rady).
Pozdrawiam,
Przejrzyj resztę postów